lördag 8 november 2008

Farsdagskaka





















Det här är en gammal idé, men för mig nytt och ville nu också pröva göra farsdagsskjortan. Som fyllning hade jag lingonmousse och vit tobleronemousse (meningen var att ha vitchokladmousse, men det fanns inte i skåpet). Kakan är täckt med sugarpaste, en 50-50 blandning av Ballinas sugarpaste och hemgjord, och väldigt söt. (synd att marsipan inte är helt vitt för pappa och farfar är stora fan av marsipan) Kravatten är gjord i marsipan och sprayad med silverspray. Kragen är gjord av modelling paste. Bottnet är gjort på 7 ägg. Skrämmande lik pappas arbetsutstyrsel...


Recept på lingonmousse:

200 g lingon
4 gelatinblad
200g färskost
2 dl socker
3 dl vispgrädde

6 kommentarer:

  1. Ihana kaakku löysin tänne sokeiherkun sivuilta.Meillä myös allergioita, minulla ja kahdella pojallani.

    SvaraRadera
  2. ser jättefin ut!trevlig blogg!

    SvaraRadera
  3. Ja det har blivit mkt på sistone! Många som vill ha tårta=D Men tyvärr är jag inte lika flitig som du är med fyllningarna=/ Men imorn ska jag göra en med hallonmousse och dubbelnougat iaf=)
    Och sambon vill verkligen smaka lakritstårta efter att jag berättade om din bitårta=) Så jag får väl göra en sån i framtiden=)

    SvaraRadera
  4. Onpa hieno kakku, Jennin kanssa ihaillaan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...