fredag 16 januari 2009

Smörgåstårta






















Det är faktiskt den första smörgåstårtan jag någonsin gjort. Annars brukar vi få goda smörgåstårtor när vi har kalas, men jag har länge tyckt att det skulle vara dags att klara av det själv, därför gjorde jag denna lilla testkaka för att se hur det skulle smaka. Bara 9 bröd och snabb dekoration med lite skinka, gräslök och gurka, samt en testspritsning av färskost. Innehållet är nästan samma, dvs. skinka, paprika och gräslök blandat med gräddfil och färskost. Flickan kommer att bjuda en större version av denna på sitt inkommande 3-års kalas.

5 kommentarer:

  1. Oj, jag är imponerad! Bra att veta varifrån man får tag på smörgåstårtor :)

    SvaraRadera
  2. Nej, nej... det ända jag är imponerad över att jag hann FÖRE dig, du får nog göra dina smörgåstårtor själv! ;-)

    SvaraRadera
  3. Jaha, plötslig ser allt jag någonsin har åstadkommit i smörgåstårtsväg, eller bakverk överhuvudtaget, mer eller mindre torftigt ut. Du är alltså super duktig! Gud vad jag är avundsjuk på dig att du orkar hålla på och experimentera i köket trots barn och jobb och allt som hör till.

    SvaraRadera
  4. Det e just barnen som bundit mig hem, o här kan man inte ha så många hobbyn... Och jag jobbar bara 3 dagar. Nuförtiden går det så på rutin att jag inte behöver fundera mycket på vad jag gör. O sen har jag irl vänner som jag har fått "smittade" så det är ju kul att disskutera (baka baka liten kaka och michaelas bak). Ni har väl snart kalas?...

    SvaraRadera
  5. Det kan nog dröja innan den dagen kommer... av nån anledning är jag inte alls så intresserad av att göra smörgåstårtor (händer aldrig annars när det gäller bakning, att intresse skulle saknas alltså :))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...