tisdag 7 oktober 2008

Grattis Melle!






















Här fick jag chansen att kombinera allt som behövdes tränas på: målning och spritsning! Det första lyckades bättre, men tycker nog utskärda bilder är snyggare, men det beror ju lite på motivet också vad som är lämpligare. Smurf blev det för jag ville ha en trevlig fantasifigur från min barndom, Helo Kitty blir det senare, Kate&Bobby såg för svårt ut, och Smurfar e ju trevliga varelser! Senare kom jag ihåg Barbapapa också, men kanske någon vill ha en sån kaka snart?

Fyllningen är min favorit: päronmousse&mintchoklad.

Spritsningen behöver jag fortfarande träna på... Blommorna och målningen är gjorda på marsipan och under bara flora visp. Marsipanen svettades nog under natten, men inte så farligt mycket.

Grattis till mig själv imorgon-gott va det! (förde kakan redan idag till jobbet för att jag är där så sent och kort stund imorgon och tänkte att den kanske inte blir uppäten... )

3 kommentarer:

  1. Man ska inte underskatta amatörer! Finns oftast mer hjärta med då=) Ja sorry för kopian, men den va så himla skön! Ta det som en komplimang *ss*.. Måste skaffa mig lite utstickare bara.....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...