söndag 3 augusti 2008

Choklad jordgubbskaka
















En chokladig jordgubbskaka för att sommaren nästan är slut... Mörka bottnar (ersatte 3 msk av potatismjölet med kakaopulver), chokladsmörkräm och choklad sugerpaste (för första gången). Marsipan förblir min favorit, synd att jag inte får smaka på denna. Fyllningen är jordgubbsmousse med vaniljfärskost och vispgrädde.

Det är nu nästan samma som de senaste fyllningarna (variationerna beror främst på dålig planering, inte för att jag har medvetet velat pröva något nytt.)

3 dl vispgrädde
200 g vanilj färskost
500 g ?ca jordgubbar
2 dl socker
5 gelatinblad
















Grattis Lina på födelsedagen!

7 kommentarer:

  1. Det var en fin tårta! Tycker om färgerna och blommorna. Och du har lyckats bra med chokladsugarpasten :)

    SvaraRadera
  2. Ihanan näköinen kakku! Makeet värit!
    Muistathan torstaina allergiatapaamisen?
    piiu

    SvaraRadera
  3. Snyggt!

    60-70- tals stil, skulle den där tårtan finnas finnas som papper skulle jag lätt köpa det!

    SvaraRadera
  4. Nejmen, inte visste jag att du bloggar din buse! men man får ju inte kommentera?! innan jag kollade nicket tänkte jag på dig pga pappret :)

    SvaraRadera
  5. o dessutom har du gjort skitsnygga cupcake kort - vill ha!!!

    SvaraRadera
  6. Min blogg är ju min blogg, får andra kommentera så blir den ju inte bara min.....

    SvaraRadera
  7. Den sku ja ha villa smaka på =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...