torsdag 27 januari 2011

Prinsesskalas


Tårtan var fylld med blåbärsmousse och mjölkchokladfluff.


Bebeér hade jag inte gjort tidigare, läst att man kunde frysa ner dem så jag gjorde dem i förväg under jullovet. Gjorde dem i aluminiumformar som finns i vanliga mataffärer. Använde Toves recept till bottnen, men just nu minns jag inte var jag tog fyllningen, kan vara samma ställe...


Tonfiskröra, har vi ofta på kalas. Receptet här är ungefär: 2 burkar tonfisk, en stor burk majonäs, en stor påse riven ost och en purjo, blandat och denhär gången rullade jag dem i "rieska"-bröd. Jättegott!


Ultimate Chocolate Chip Cookies - supergoda! Receptet är härifrån.


GI-muffins, enligt detta recept.


Macaroons receptet tog jag av Linda. det var min första gång, mätte upp ingredienserna med våg, men använde färdigt mandelmjöl.


Örfilar med ljusrött pärlsocker.
 

En allmän blick över bordet. (Följande dag hade vi också kalas och då bjöd vi på chokladtårta som såg ungefär lika ut som denna marsipan tårta, och engelsk osttårta)

Skall försöka lägga in recepten för min egenskull senare, man vet ju aldrig när utomstående sidor slutar fungera.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...