lördag 22 augusti 2009

2-års kalas

Helt dött på kak fronten har det inte varit trots sommarlov ;-), men det gjorde gott med lite bakpaus. Nu har jobbet börjat och gamla rutiner kommer igång. Här är först en bild på min 2-årings Emil kaka (mjölk- och äggfri), gjort enligt ett modifierat sacherkaksrecept, och smakar bra trots ägglösheten. (och detta kanske är sista gången det bakades äggfritt till mina barn ;-) )






















Och i bakgrunden en mumsig jordgubbstårta som är fylld med jordgubbskvarg. Har ännu en 40-års kaka och lite konfirmations verk att ladda upp!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan man beställa en allergikaka av dig? Min dotter har mjölkprotein och äggallergi. Vi bor i Huvudstadsregionen. Jag bakar själv men jag tänkte på tårtorna med dekorationer. Tacksam för svar! /Marie

    SvaraRadera
  2. Maila gottigottmelle at gmail . Com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...