lördag 5 november 2011

Gul Angry

Den gula fågeln är mer spetsig (konformad) än de andra, så det blev en liten utmaning...


Största delen av kakan byggde jag upp i en skål som vanligt, men toppen kom från vår äggkokares lock.


Jag märkte ut på skålen var locket slutade, för att veta hur mycket "tomt" jag skulle lämna kvar i locket.


Både locket och skålen fodrade jag som normalt med plastfolie. Det blev två lager fyllning och botten i locket, som slutade med fyllning för skålen fortsatte med botten.


I skålen blev det tre botten och två lager fyllning som normalt. Riktigt lite sned blev toppen, men tackvare sockerkräms spacklingen var tårtan ändå stabil.


Fyllningarna i denhär blev hallon och dumlemousse.


De större dekorationerna stöds med cocktailpinnar.

3 kommentarer:

  1. Gick det bra med vaniljkrämspulvret? Ja, eller så ser det ut i alla fall! Jag tycker massor om dina angry birds-tårtor, skulle gärna göra en sån själv nån dag. Kanske till Fs födelsedag? :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det blev nog bra, fast det tänkte också ta slut... :/
    Det är ganska länge till Fs födis, månne det int kommer beställning före det?... Eves pappa beställde en svart fågel till januari

    SvaraRadera
  3. Se här:
    http://cakecentral.com/contests/angry-birds-cake-contest/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...